de de de


Novinky:
Home » Jídlo » Zajímáte se o zdravou stravu? Nezapomínejte věnovat pozornost těmto surovinám!

Zajímáte se o zdravou stravu? Nezapomínejte věnovat pozornost těmto surovinám!

Mnoho lidí se domnívá, že zdravé stravování a vaření je finančně i časově náročné. To ale nemusí být pravdou. Zdravé stravování není pouze o tom, že si budete kupovat dražší rostlinné náhražky za maso a mléčné výrobky.

Se zdravou stravou jde ruku v ruce lepší zdraví a mnohdy k tomu stačí opravdu málo. Přestat jíst sladké, omezit sůl a naopak přidat do svého jídelníčku ovoce a zeleninu, je naprostý základ.

I když tato základní doporučení dodržujete, stejně se vám váš jídelníček nezdá příliš zdravý? V následujících řádcích vám dáme tipy na čtyři přísady, se kterými vaše vaření i stravování dostane úplně jiný rozměr.

  1.  Olej jako neodmyslitelná součást kuchyně

Nejzdravějším způsobem zpracování potravin je vaření na páře. Potraviny si totiž při této úpravě uchovají většinu vitamínů a minerálů. Stejně tak neuděláte chybu, pokud svůj pokrm uvaříte ve vodě, nebo ho budete dusit.

Oblíbeným způsobem přípravy jídla je také smažení. Odborníci na zdravou stravu se shodují na tom, že tento způsob přípravy pokrmu není příliš zdravý. Ovšem za předpokladu, že si na smažení vyberete kvalitní olej, můžete si bez výčitek čas od času dopřát i něco smaženého.

Pro smažení se nejvíce hodí kokosový, olivový nebo avokádový olej. Oleje jsou také neodmyslitelnou součástí studené kuchyně. Vitamíny A, D, E a K, které se vyskytují v zelenině, může totiž lidský organismus strávit pouze v kombinaci s tuky. Pro přípravu studené kuchyně je vhodný například olivový, avokádový nebo dýňový olej.

salad

  1.  CBD pro lepší zdraví i chuť k jídlu

CBD neboli kanabidiol, který se vyskytuje v konopí, se stává v posledních letech stále vyhledávanějším. Svoji pozornost si získává díky svým skvělým účinkům na lidský organismus. Na rozdíl od THC, mnohem známějšího kanabinoidu, není návykový ani psychoaktivní. Pokud se o tom chcete přesvědčit, přečtěte si informace sepsané zde.

CBD nijak nezmění chuť pokrmu, do kterého ho přidáte, ovšem jeho účinky na sobě spolehlivě pocítíte, a to je ten důvod, proč ho lidé užívají. Kanabidiol ocení osoby, které se potýkají s nechutí k jídlu, špatným fungováním trávicího traktu nebo plynatostí. CBD olej vám totiž pomůže tyto potíže zmírnit.

CBD je vhodné užívat spolu s rybami, ořechy, avokádem, vejci nebo masem – stačí pouze pár kapek. Zajímavé recepty na pokrmy s CBD olejem pro vás připravil obchod Cibdol.

  1.  Místo cukru použijte jiné sladidlo

Pokud si nedokážete odepřít sladkou kávu, čaj nebo moučník, místo jejich oslazení klasickým bílým cukrem použijte třtinový. Třtinový cukr je mnohem zdravější, jelikož na rozdíl od bílého cukru obsahuje vitamíny skupiny B, vápník, hořčík, draslík a železo. Stále však platí, že se to s ním nemá přehánět – přece jen se stále jedná o cukr.

Ještě lepší variantou slazení je med, javorový nebo arganový sirup a stévie. Stévie je považovaná za nejvhodnější typ sladidla, jelikož má nulové kalorie a je mnohem sladší než cukr. Je proto vhodná i při různých dietách. S jejím užíváním buďte ale opatrní – na pozoru by se měli mít hlavně diabetici a těhotné ženy.

  1.  Bez mouky to jde těžko

Nedokážete si představit vaření a pečení bez mouky? Většina českých domácností k tomu používá klasickou bílou pšeničnou mouku, která není ze zdravotního hlediska vůbec vhodná. Obsahuje totiž velké množství lepku, který doslova zalepuje naše střeva, a navíc je ochuzená o vitamíny a minerály.

Mouky se ovšem nemusíte vůbec vzdát. Stačí, když nahradíte bílou pšeničnou mouku celozrnnou špaldovou, žitnou nebo ovesnou moukou. Pokud byste chtěli zkusit stravu úplně bez lepku, nabízí se například mouka kukuřičná, rýžová, lupinová nebo amarantová.

Sdílejte článek

Vložit komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*