de de de


Novinky:

Vitamín D – máme ho dostatek?

Vitamín D je jedním z mnoha vitamínů, jejichž dostatek a optimální hodnota jsou důležité pro bezproblémové žití a celkové zdraví. Jeho omezenou míru v těle byste neměli za žádných okolností podceňovat, protože pak vám hrozí nejrůznější onemocnění.

A jak poznat, že máte nedostatek vitamínu D v těle a jak jej vůbec získat nazpět?

Máte nedostatek vitamínu D?

Otázka, na kterou si po jejím přečtení asi nejste úplně schopni odpovědět. Jenže, v tomto případě se mýlíte. Málo vitamínu D v těle se totiž projevuje libovolnými způsoby. A to především negativně na vašem zdraví.

Jedním z prvopočátečních příznaků je kupříkladu onemocnění střev, podrážděnost, nekvalitní spánek ale i větší bolest v kloubech. Za tohle všechno může vitamín D, který zároveň přispívá i ke snazším zlomeninám a celkové svalové slabosti.

Pokud s něčím podobným bojujete, může být jednou z možných příčin právě vitamín D. V takovém případě navštivte lékaře, popřípadě krevní laboratoř, kde si můžete nechat odebrat vzorky krve, z nichž se pak pozná, zda máte vitamínu D hodně nebo málo.

Obecně lze tvrdit, že omezené množství vitamínu D může z dlouhodobého hlediska zapříčinit spoustu chorob, od běžné chřipky až po rakovinu.

Jak doplnit vitamín D?

Toho lze samozřejmě docílit nejrůznějšími způsoby. Všichni ale pravděpodobně tuší, že nejlepším zdrojem vitamínu D je sluníčko, které vás jím zásobuje hlavně v létě. Zároveň jej můžete do těla dostat i za pomoci nejrůznějších potravin.

Typickým příkladem jsou tučné ryby a konzervovaný tuňák. Dopřávat si můžete i některých hub, ale i obohaceného kravského mléka. To všechno jsou zdroje vitamínu D, který je možné do těla dostat za pomoci pomerančových džusů, vaječných žloutků, obilovin, hovězích jater nebo z oleje z tresčích jater.

Je však pravdou, že ne každý se k takovým potravinám dostane s maximální pravidelností nebo nemá čas konzumovat vybraná jídla jen kvůli tomu, aby docílil vyšší hodnoty vitamínu D. Lidé mají totiž nejrůznější stravovací návyky a tato cesta zkrátka nemusí být zrovna tou nejideálnější.

silviarita / Pixabay

Pak existuje ještě jedna možnost, jak si zvýšit hodnotu vitamínu D v těle. A to je za pomoci nejrůznějších potravinových doplňků. Některé z nich zakoupíte běžně v lékárně, jiné vám mohou předepsat lékaři. U nich je však důležité dodržovat odpovídající dávkování, protože vitamínem D se můžete poměrně snadno předávkovat. A stejně, jako jeho minimální hodnota i ta hodně velká může mít negativní vliv na lidský organismus.

Nezapomínejte na vitamín D

Jak můžete správně tušit, vitamín D hraje v životě člověka poměrně zásadní roli, proto byste jej neměli podceňovat jak u sebe, tak u svých dětí. Věřte, že jeho optimální hodnota vám přinese daleko lepší, zdravější a pohodovější život.

Vitamín D – máme ho dostatek?
Ohodnoťte článek
Sdílejte článek

Vložit komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*