de de de


Novinky:

Zbavte se bolesti zad. Tyto rychlé tipy vám poslouží jako první pomoc

Bolest zad je potíž, která již dávno nepostihuje jen starší lidi. Dnes se s ní běžně potýkají i mladí, a dokonce i děti. Důvodů je spousta. Trávíme hodně času sezením, a navíc nesedíme úplně správně. Často se u počítače hrbíme, všelijak kroutíme a pak se divíme, že máme potíže. Měli bychom o ně dobře pečovat už od dětství. Čím později problémy se zády řešíme, tím více bolesti a různých komplikací nás to stojí. Když už ale bolesti nastanou, je dobré znát pár triků, jak se jich co nejrychleji zbavit.

Jak na bolest obvykle zareagujeme? Vezmeme si pilulku, která nás zbaví bolesti – uvolní stažené svaly okolo místa postižení. Jenže bolest vždy znamená signál, že něco není v pořádku – a pokud nebudeme řešit příčinu, dřív nebo později se potíže vrátí. Hovoříme-li o bolestech zad, nesmíme zapomenout, že tak jako vše na světě souvisí se vším, souvisejí spolu i bolesti v oblasti beder, kyčlí, kolen – a ovlivňují se navzájem. Na koho se tedy mám obrátit, jestliže mne bolí záda? Vyplatí se kontaktovat nejprve vašeho praktického lékaře, který vám s velkou pravděpodobností vypíše žádanku – buď k ortopedovi nebo třeba na neurologii. Tam vám doporučí další postup a poradí léčebné metody. Co ale můžete udělat sami?

edcafeaceecddfebdd

Sezení je důležité

Pořiďte si vhodnou, nejlépe balanční židli, která je opatřena výkyvným sedákem na pružině. Ten zajistí pánevní pohyblivost, což zpevňuje zádové i břišní svaly. Páteř je tak stále udržována ve správné poloze, čímž se zabrání nevratným změnám a bolestem zad. Naučte se sedět správně, tedy s rovnými zády, narovnanou hlavou, koleny ohnutými v úhlu devadesáti stupňů. Když si na tento posed zvyknete, budete jej pak dodržovat zcela mimoděk.

Sportujte

Buďte v pohybu. I obyčejná chůze je výtečným prostředkem k udržení zdravých zad. Velmi vhodné je plavání, ale i řada dalších cvičení, které slouží k posílení středu těla jako je třeba pilates nebo jóga. Pohyb je účinným prostředkem, jak se udržet ve skvělé kondici.

Pracujte opatrně

Pozor na rotaci zad při zvedání těžkých břemen. K těžkému břemenu se vždy postavte tak, abyste po celou dobu zvedání mířili jedním směrem. Během prací, jež se vykonávají nejčastěji vkleče, nezapomínejte na časté přestávky spojené s protažením celého těla. Pokud víte, že máte sklon k bolestem zad, neměli byste těžká břemena zvedat vůbec. Zbytečně riskujete zranění a další bolesti.

Pomůže správná teplota

Bolest může způsobovat i zánět. Abyste měli zánět pod kontrolou, přikládejte k bolestivým místům led. Odborníci ale doporučují přistoupit k tomuto opatření až po osmačtyřiceti hodinách od začátku bolesti. Chlaďte patnáct až dvacet minut a potom na čtyřicet minut přerušte.

Domácí masáž

Tuhé ramenní a krční svaly si zaslouží masáž. Tuto masáž zvládnete i bez pomoci někoho dalšího. Nejprve nahmatejte trapézový sval, začněte na spodu krku, masírujte sval ve stejném rytmu a posouvejte se až k paži. Lehce při masírování zatlačte na sval, abyste cítili “příjemnou bolest”. Pokračujte na druhé straně krku.

Sdílejte článek

Vložit komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*